Sunday, April 20, 2008

Kursus Penternakan Kambing Siri1-Penutup



Kursus Penternakan Kambing Siri-1 anjuran EG Plantation dengan kerjasama Teguh Ternak Sdn. Bhd. di Meru, Klang, Selangor yang bermula dari 16 April 2008, telahpun berakhir 20 April 2008. Seramai 16 orang peserta telahpun berjaya menamatkan Kursus Penternakan ini selama 5 hari 4 malam.

Pada hari terakhir, Pegawai dari Institut Pengurusan Varterina Cheras (IPV), Tuan Haji Mukhzir telah menyampaikan ceramah tentang pengurusan ternakan dan diikuti oleh Pegawai Pusat Latihan Agro Bank (dahulunya Bank Pertanian Malaysia)-ABADI telah mewakili pihak bank untuk memberikan penerangan tentang kemudahan dan pinjaman yang disediakan oleh pihak bank kepada peserta-peserta kursus ternakan ini.


Kesemua peserta iaitu 10 orang lelaki dan 6 orang wanita yang mengikuti kursus ini mempunyai latar belakang yang berbeza tetapi matlamat mereka adalah sama iaitu untuk menjadi seorang usahawan ternak yang berjaya di suatu hari nanti.

Peserta yang mengikuti latihan ini akan terus dibimbing oleh EG Plantation untuk menjadi seorang usahawan ternak yang berjaya. InsyaAllah.



No comments: